Opleidingen Soft skills – 2

Soft-Skills

Uw activiteitensector is steeds competitiever en u wilt u onderscheiden van anderen? Hoe kan u uw klanten, die elke dag veeleisender worden, binden? Wilt u het imago van uw onderneming of organisatie een boost geven? Wilt u de teamspirit en de samenwerking binnen uw departement verbeteren?

FuturSkill heeft een reeks opleidingsmodules op punt gesteld waarmee u de kwaliteit van uw dienstverlening kunt verbeteren, voornamelijk door de nadruk te leggen op de houding van uw personeel.

Hoe?
Fase 1: uitwerking van een programma op maat

Op basis van uw behoeften analyseren we samen wat voor u het belangrijkste is. Inter- of intra-onderneming, u kiest. We kunnen ook een Mystery Action (bezoek ter plaatse of telefonisch contact) organiseren waarvan de waarnemingen zullen dienen als basis voor onze opleiding.

Fase 2: opleiding

Interactieve workshop, uitwisselingen en rollenspelen. Uw medewerkers kunnen de dag erna hun opleiding meteen al in de praktijk omzetten!

Fase 3: feedback

U krijgt feedback en wij stellen u zelfs een actieplan voor de toekomst voor. Na de opleiding voeren wij een nieuwe Mystery Action uit om na te gaan of uw personeel toepast wat het geleerd heeft!

Ons opleidingsaanbod
PERSOONLIJKE ONTWIKKELING, GOED IN ZIJN VEL, GOED IN ZIJN JOB
Jouw zelfvertrouwen boosten

Voel je je vaak minder bekwaam dan anderen? Heb je vaak bevestiging nodig? Twijfel je makkelijk bij het nemen van beslissingen? Geef je het vaak te snel op? Dan wijzen deze tekens op een gebrek aan zelfvertrouwen en daarbij kunnen wij jou helpen.

De sleutel tot effectieve communicatie

Krijg je wel eens het gevoel dat jouw uitleg verwarrend is? Creëer je een ongewenste reactie na het communiceren? Doet het gebrek aan resultaten die gelinkt zijn aan jouw communicatie je twijfelen aan de efficiëntie ervan?

Ik beheers mijn tijd, ik beheers mezelf in de tijd

Heb je vaak het gevoel dat je overweldigd bent, dat je nooit of nauwelijks je dagelijkse of wekelijkse doelen behaalt? Voel je je gefrustreerd door een gebrek aan prestaties?

Van stress naar dynamiek, er is maar één stap…

Heb je het gevoel dat je te maken hebt met aanzienlijke en aanhoudende stress? Heb je het gevoel dat het invloed heeft op de kwaliteit van jouw werk en jouw gedrag? Voel je de fysieke stigma’s van voortdurende stress?

Com kleuren

Wil je beter begrijpen hoe jouw professionele omgeving communiceert? Wil je jouw communicatiekwaliteiten verbeteren door je beter aan te passen aan jouw gesprekspartner? Wil je meer over jezelf te weten komen om effectiever en efficiënter te kunnen communiceren?

Spreken in het openbaar

Voel je je onhandig en ongemakkelijk tijdens een openbare spreekbeurt? Ben je bang dat je niet in staat bent om een effectieve en efficiënte boodschap over te brengen?

Zelfbeeld

Wil je een diagnose stellen van het beeld dat je ophangt over jezelf en ervoor zorgen dat dit gunstig is voor jou en in jouw voordeel is? Wil je jouw fysiek imago verbeteren door een paar trucjes te leren om jezelf te verbeteren? Wil je jouw imago verbeteren door een grotere impact te realiseren via jouw communicatie?
Wil je jouw zelfbeeld en zelfvertrouwen verhogen?

HUMAN RESOURCES
Individuele Competentie-Audit

Je hebt een werknemer waarvan je graag de balans opmaakt over zijn verworven, niet-verworven of nog te verwerven competenties? Wil je een momentopname van de professionele vaardigheden van deze persoon ? Wens je een medewerker te ontwikkelen en zijn/haar potentieel te beoordelen?

Individuele coaching voor medewerkers

Wens je een medewerker te ontwikkelen op specifieke of algemene vaardigheden? Je wenst op een praktisch manier te reageren op een probleem gerelateerd aan de vaardigheden van een werknemer? Je wil anticiperen op de evolutie van de beroepen binnen jouw organisatie?

Sleutels voor sollicitatiegesprekken

Wil je leren hoe rekruteren of hoe je jouw rekruteringstechnieken kan verbeteren of verfijnen? Wil je jezelf alle kansen geven om het juiste potentieel te detecteren? Denkt je dat je efficiënter zou kunnen zijn bij het aanwerven van personeel?

Het gebruik van sociale media in een rekruteringsproces

Wilt je jouw kennis in sociale media op vlak van HR ontdekken of verdiepen? Misschien heb je moeite om de echte toegevoegde waarde van sociale media in jouw HR-processen te begrijpen?

Basisprincipes in arbeidsrecht voor de HR-functie

Heb je het gevoel dat je te weinig kennis hebt over het arbeidsrecht in België en wil je graag de basis leren? Voelt je je soms overweldigd door dit snelle veranderingen in het arbeidsrecht? Wens je jouw niveau te beoordelen en antwoorden te krijgen op specifieke vragen binnen jouw werkomgeving?

De juridische grondslagen van uitzendwerk

Je bent een gebruiker van uitzendwerk en je wil graag meer weten over de wetgeving die hiermee betrekking heeft? Je hebt geen kennis over uitzendwerk en je wil weten hoe het technisch in elkaar zit? Of je wenst gewoon je technische kennis bij te werken ?

Performant in de rol van mentor

Je bent regelmatig stagementor en voel je hiermee niet optimaal? Wilt je graag people management en leiderschapsvaardigheden ontwikkelen aangepast aan de coaching van een stagiaire? Wil je het verschil kunnen maken tussen stagementor en peter/meterschap? Je wenst jouw rol te versterken om een positieve en constructieve ervaring te bieden en helpen bij het ontstaan van potentieel?

Train the trainer

Wil je trainer worden en meer leren over de job? Je bent al trainer of je wordt soms opgeroepen om trainingen te geven? Je wil je graag comfortabeler voelen wanneer je het woord neemt voor een groot publiek?

COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN
Onmisbare vaardigheden voor zakelijke telefoongesprekken

Heb je een functie waar je vaak aan de telefoon bent en wil je jouw communicatievaardigheden verbeteren? Je houd niet van de telefoon en je wil je comfortabeler en efficiënter voelen? Kom je soms specifieke problemen tegen in een telefoonconversatie (conflicten, misverstanden,) en wil je leren hoe je daarmee beter kunt omgaan?

Verkooptechnieken

Heb je een job waar je een dienst, product of idee moet aanbieden en verkopen? Je hebt een functie waar je moet overtuigen en je voel je technisch nog niet comfortabel genoeg? Je bent een beginner en wil eenvoudige en effectieve technieken leren? Je bent een doorgewinterde verkoper en je wenst jouw vaardigheden aan te scherpen? Je hebt ervaring en kennis, maar je resultaten bereiken niet het verwachte niveau? Je wenst te begrijpen hoe een potentiële klant denkt en hoe je je kan aanpassen aan zijn behoeften?

De essentie van het onderhandelen

Voel je je ongemakkelijk in een onderhandelingssituatie? Ondanks jouw commerciële inspanningen bent je niet in staat om jouw resultaten te bereiken met het gevoel dat de onderhandelingsfase hier mede verantwoordelijk voor is? Je bent een beginner en je wil graag de basis van het onderhandelen ontdekken? Je bent een ervaren onderhandelaar en je wenst een leuke opfrisser ? Je bent geen verkoper, maar onderhandelen met jouw omgeving hoort bij jouw job? Of wens je de stijl van jouw gesprekspartner in een onderhandelingssituatie opsporen en daarom de juiste houding aannemen?

Service- en oplossingsgericht werken

Werk je in een veranderende omgeving waar je snel en efficiënt oplossingen moet vinden voor jouw gesprekspartners? Wil je erkend worden als een sleutelfiguur in het vinden van oplossingen en wil je de best mogelijke service bieden aan jouw gesprekspartners? Je wenst noodgevallen beter op te sporen en minder in silo werken?

Klachtenbehandeling

Je voel je ongemakkelijk bij een klacht en weet niet altijd hoe je moet reageren? Hen je uit ervaring geleerd dat je soms onhandig handelt wanneer je geconfronteerd wordt met een klacht? Heb je een functie waarbij klachtenbehandeling een terugkerende taak is? Wens je een klacht kunnen omzetten in een opportuniteit?

Verkoopcoaching “on-the-job”

Ben je een buitendienstmedewerker of een winkelbediende en wil je graag direct op jouw werkplek leren? Wil je jouw commerciële competenties ontwikkelen in een vorm aangepast aan jouw professionele omgeving? Wens je persoonlijk advies en concreet te leren hoe verkooptechnieken toe te passen binnen jouw functie? Wil je je comfortabeler voelen met klantencontacten en jouw verkoopprestaties verhogen?

SAMENWERKEN, DE SLEUTEL TOT EFFECTIEF EN EFFICIËNT WERK
Identificeren en omgaan met conflicten

Zie je niet altijd een conflict opduiken aan de horizon? Voel je je hulpeloos in een conflictsituatie? Overreageer je in conflictsituaties of vermijd je ze? Heb je het gevoel dat een conflictklimaat invloed heeft op jouw werk?

De veranderingen van het bedrijf begrijpen

Zit je in een veranderende structuur en voel je je daar ongemakkelijk bij? Je vindt dat het niet meer “zoals vroeger” is en je betreurt dat? Voel je een angst voor de toekomst binnen jouw bedrijf?

Mijn ideale collega: de sleutel tot teamwerk

Krijg je de indruk dat de samenwerking niet optimaal is? Ben je niet in staat om effectief te communiceren met jouw collega’s? Heb je het gevoel dat jouw productiviteit daalt door je relatie met jouw collega’s?

Projectmanagement

Wil je een project starten, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? Je hebt veel ideeën, maar je kan jezelf niet structureren en keuzes maken? Veel projecten beginnen, maar weinig komen tot een geslaagd einde.

Diversiteit op het werk: Diversiteit en jij

Wil je meer weten over diversiteit en de toegevoegde waarde ervan voor organisaties?
Wil je op menselijk en technisch vlak presteren in een omgeving waar diversiteit aanwezig is?

ComColors: begrijpen hoe het werkt en hoe jouw team werkt

Wil je meer weten over jezelf en anderen? Wil je weten hoe je in harmonie kan omgaan met anderen? Mislukt jouw communicatie soms zonder te begrijpen waarom?

Efficiënt vergaderen

Je denkt wat structuur te missen in jouw vergaderingen? Je zou de vergaderingen graag vlotter en efficiënter laten verlopen?

De sleutelpunten voor het animeren van een presentatie

Wil je jouw presentaties efficiënter animeren? Wil je energie om je heen creëren, de dynamiek van je groep begrijpen en je er zo goed mogelijk aan aanpassen, en wat competiviteit creëren? Wil je je comfortabeler voelen voor een publiek en jouw communicatievaardigheden verbeteren?

MANAGEMENT
Van collega tot teamleider

Je bent geëvolueerd in jouw functie en het aannemen van een leidinggevende rol is een uitdaging? Voel je je ongemakkelijk bij het leiden van oud-collega’s? Wil je jouw vaardigheden als teamleider verbeteren?

Inspirerend leiderschap en collectieve prestaties

Wil je jouw impact vergroten door je charisma te versterken? Wil je dat anderen je als leider erkennen? Werk je in een team en wil je een drijvende kracht zijn achter de uit te voeren projecten? Wil je beter communiceren om gezamenlijke doelen te bereiken?

De basisprincipes voor het evalueren van prestaties

Heb je een job waarbij je je medewerkers moet evalueren en wil je dit op een meer professionele manier doen? Heb je geen evaluatiesysteem of wil je het actualiseren? Wil je competenter zijn in het uitvoeren van evaluatiegesprekken? Of je wilt gewoon begrijpen hoe het werkt?

Change Management

Je verwacht veranderingen binnen jouw bedrijf of ondervindt ze op dit moment?
Je beseft dat deze veranderingen zullen leiden tot nieuwe of veranderende samenwerkingen en processen? Voel je je niet voldoende voorbereid om veranderingen aan te gaan? Je wenst alles te ordenen en structuur te brengen volgens deze veranderingen? Heb je het moeilijk om jouw teams mee te krijgen met organisatorische veranderingen of herstructureringen? Voel je angst en terughoudendheid? Ervaar je een daling van de prestaties in het team bij veranderende situaties?

Feedback geven en assertiviteit ontwikkelen

Je vindt het moeilijk om feedback te geven en kan moeilijk “neen” zeggen? Je verliest je vertrouwen als je geconfronteerd wordt met iemand die bezwaar heeft tegen wat je zegt? Je durft jouw standpunt niet te verdedigen?

Hoe voer je een efficiënt evaluatiegesprek?

Moet je evaluatiegesprekken voeren en wil je dat zo professioneel mogelijk doen? Je moet een medewerker evalueren, maar weet niet zeker of je genoeg weet over de te evalueren competenties? Wil je meer ervaring opdoen in het omgaan met gevoelige situaties? Wil je begrijpen welke elementen het verschil maken en hoe je jouw gesprek het best structureert?

Een modern en gedurfd rekruteringsgesprek kunnen voeren

Wil je leren hoe je een efficiënt sollicitatiegesprek kunt voeren? Heb je ervaring, maar wil je je vaardigheden versterken? Wil je het risico op verlies van talent verminderen door een modern en gedurfd interview af te nemen? Wil je na het gesprek een sterk en positieve indruk achterlaten bij de kandidaat?

Lego Serious play

Lego Serious Play is een andere manier van werken in groep, het is een krachtig, leuk en innovatief instrument dat zich baseert op collectieve intelligentie.

Absenteïsme begrijpen en verminderen

Je hebt een People Management functie en je wilt de factoren die bijdragen aan het absenteïsme op het werk beter begrijpen? Wil je een diagnose stellen van jouw leiderschap door je af te vragen hoeveel controle je hebt over het absenteïsme van jouw medewerkers? Wil je concrete ideeën en acties opzetten om absenteïsme binnen jouw organisatie positief te beïnvloeden?

BUREAUTIQUE ET IT
Kantoorautomatisering en IT-trainingen

FuturSkill heeft via partnerships gezorgd voor een breed scala aan IT- en kantoorautomatiseringstrainingen.
Wij bieden trainingen aan op alle niveaus in Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Access, Sharepoint, Prezi, InDesign, Photoshop, Illustrator, Publisher, Autocad, Acrobat Pro, Revit.

Een vraag, een project?
Contacteer ons