Uw activiteitensector is steeds competitiever en u wilt u onderscheiden van anderen? Hoe kan u uw klanten, die elke dag veeleisender worden, binden? Wilt u het imago van uw onderneming of organisatie een boost geven? Wilt u de teamspirit en de samenwerking binnen uw departement verbeteren?
FuturSkill heeft een reeks opleidingsmodules op punt gesteld waarmee u de kwaliteit van uw dienstverlening kunt verbeteren, voornamelijk door de nadruk te leggen op de houding van uw personeel.Hoe?
Fase 1: uitwerking van een programma op maat
Op basis van uw behoeften analyseren we samen wat voor u het belangrijkste is. Inter- of intra-onderneming, u kiest. We kunnen ook een Mystery Action (bezoek ter plaatse of telefonisch contact) organiseren waarvan de waarnemingen zullen dienen als basis voor onze opleiding.Fase 2: opleiding
Interactieve workshop, uitwisselingen en rollenspelen. Uw medewerkers kunnen de dag erna hun opleiding meteen al in de praktijk omzetten!Fase 3: feedback
U krijgt feedback en wij stellen u zelfs een actieplan voor de toekomst voor. Na de opleiding voeren wij een nieuwe Mystery Action uit om na te gaan of uw personeel toepast wat het geleerd heeft!Ons opleidingsaanbod
Klik op de kopjes voor meer informatie.PERSOONLIJKE ONTWIKKELING, GOED IN ZIJN VEL, GOED IN ZIJN JOB
Jouw zelfvertrouwen boosten
Voel je je vaak minder bekwaam dan anderen? Heb je vaak bevestiging nodig? Twijfel je makkelijk bij het nemen van beslissingen? Geef je het vaak te snel op? Dan wijzen deze tekens op een gebrek aan zelfvertrouwen en daarbij kunnen wij jou helpen.
Bevrijd jezelf van de behoefte aan erkenning en ontwikkel een heldere en welwillende blik op jezelf.
Het verkrijgen, ontwikkelen en onderhouden van zelfwaardering gebeurt in eerste instantie dankzij bewustwording en vervolgens dankzij het mobiliseren van jouw eigen middelen en vaardigheden.
Deze training stelt u in staat om de balans op te maken van uw situatie, om verandering te creëren door de juiste houdingen in te voeren, door hoogte te nemen, door uw doelstellingen te herdefiniëren en in overeenstemming te brengen met uw waarden. Deze module, gericht op praktijk en uitwisseling, zal jouw zelfvertrouwen bevorderen en jou in staat stellen om jezelf beter te waarderen en performanter te worden.
De sleutel tot effectieve communicatie
Krijg je wel eens het gevoel dat jouw uitleg verwarrend is? Creëer je een ongewenste reactie na het communiceren? Doet het gebrek aan resultaten die gelinkt zijn aan jouw communicatie je twijfelen aan de efficiëntie ervan?Dynamische en praktische training rond de essentie van communicatie. Vanuit het perspectief van de neurowetenschappen en vanuit de praktijk zal deze module u in staat stellen om de impact van uw verbale en/of non-verbale boodschap te versterken, om vertrouwen te winnen als “communicator”, om uw aura te versterken en om betere resultaten te bereiken.
Ik beheers mijn tijd, ik beheers mezelf in de tijd
Heb je vaak het gevoel dat je overweldigd bent, dat je nooit of nauwelijks je dagelijkse of wekelijkse doelen behaalt? Voel je je gefrustreerd door een gebrek aan prestaties?
Het effectief structureren van jouw werk, het uitschakelen van tijdrovers, het beheren van jouw prioriteiten en het verhogen van de efficiëntie op basis van jouw werkgewoontes zijn de doelstellingen van deze praktische training.
Van stress naar dynamiek, er is maar één stap…
Heb je het gevoel dat je te maken hebt met aanzienlijke en aanhoudende stress? Heb je het gevoel dat het invloed heeft op de kwaliteit van jouw werk en jouw gedrag? Voel je de fysieke stigma’s van voortdurende stress?
Deze training is bedoeld voor ieder die een “stress assessment” wil doen, de effecten ervan te begrijpen, maar ook de voordelen ervan en het mentale proces dat jou van stress naar dynamiek zal brengen om zo jouw prestaties te verbeteren.
Concrete en duurzame praktijken om stress te verminderen en weerbaarheid te verbeteren.
Com kleuren
Wil je beter begrijpen hoe jouw professionele omgeving communiceert? Wil je jouw communicatiekwaliteiten verbeteren door je beter aan te passen aan jouw gesprekspartner? Wil je meer over jezelf te weten komen om effectiever en efficiënter te kunnen communiceren?
Tijdens deze zeer praktische training leer je de zes persoonlijkheidstypes, de gunstige omgeving voor elk persoonlijkheidstype, perceptiefilters en communicatiewijzen, gedrag bij stress/conflicten en hoe je de verwachtingen, behoeften en motivaties van de ander kan inschatten.
Spreken in het openbaar
Voel je je onhandig en ongemakkelijk tijdens een openbare spreekbeurt? Ben je bang dat je niet in staat bent om een effectieve en efficiënte boodschap over te brengen?
Deze zeer praktische training zal je helpen allerlei belemmeringen te overwinnen door eenvoudige en krachtige communicatietechnieken aan te leren. We werken aan zelfvertrouwen en expressie van jouw charisma om impact te hebben op jouw communicatie en toehoorders.
Zelfbeeld
Wil je een diagnose stellen van het beeld dat je ophangt over jezelf en ervoor zorgen dat dit gunstig is voor jou en in jouw voordeel is? Wil je jouw fysiek imago verbeteren door een paar trucjes te leren om jezelf te verbeteren? Wil je jouw imago verbeteren door een grotere impact te realiseren via jouw communicatie? Wil je jouw zelfbeeld en zelfvertrouwen verhogen?
Tijdens deze dag, bestaande uit veel uitwisseling en participatieve oefeningen, zullen we jou begeleiden bij jouw zelfevaluatie. We zullen werken met concrete externe feedback die je ontvangt over jou als persoon. We leren daarbij deze feedback te relativeren en om alleen datgene te bepalen wat moet worden vastgesteld volgens het persoonlijke doel dat je voor jezelf hebt gesteld. Je leert hoe je moet omgaan met de veranderingen die je wilt doorvoeren en hoe je ze kunt uiten om waardering en vertrouwen te krijgen.
HUMAN RESOURCES
Individuele Competentie-Audit
Je hebt een werknemer waarvan je graag de balans opmaakt over zijn verworven, niet-verworven of nog te verwerven competenties? Wil je een momentopname van de professionele vaardigheden van deze persoon ? Wens je een medewerker te ontwikkelen en zijn/haar potentieel te beoordelen?
Voorafgaand aan een competentie-audit voeren we eerst een studie uit van het dossier van de werknemer. Wat is de context? Wat is het doel? Wat is de achtergrond van de kandidaat?…
We voeren een evaluatie uit over de competenties van uw werknemer met behulp van verschillende erkende testen waarvoor we tot een deskundig niveau zijn opgeleid.
Naast het gebruik van beoordelingstools ontmoeten we eveneens jouw medewerker en laten deze specifieke testen afleggen.
We bezorgen jou snel een volledig rapport met al onze observaties en resultaten, waarbij we onze analyse richten op zowel de hard-skills als de soft-skills van deze persoon.
Individuele coaching voor medewerkers
Wens je een medewerker te ontwikkelen op specifieke of algemene vaardigheden? Je wenst op een praktisch manier te reageren op een probleem gerelateerd aan de vaardigheden van een werknemer? Je wil anticiperen op de evolutie van de beroepen binnen jouw organisatie?
We werken met specialisten in verschillende domeinen zoals management, communicatie, leiderschap en vele hard-skills thema’s in HR, logistiek, technologie, IT,…
Wij bouwen voor u een oplossing op maat, alle trainingen in onze catalogus kunnen worden aangepast aan individuele coaching. Wij kunnen uw medewerker begeleiden in zijn of haar ontwikkeling door de persoon op te volgen op lange termijn, net zoals wij gericht kunnen handelen met een korte interventie. Aarzel niet om contact met ons op te nemen om een situatie voor te leggen waar je graag iets aan wilt doen en samen zullen we de beste manieren vinden om u te helpen.
Sleutels voor sollicitatiegesprekken
Wil je leren hoe rekruteren of hoe je jouw rekruteringstechnieken kan verbeteren of verfijnen? Wil je jezelf alle kansen geven om het juiste potentieel te detecteren? Denkt je dat je efficiënter zou kunnen zijn bij het aanwerven van personeel?
Onze rekruteringsspecialisten staan tot jouw dienst om jouw alle sleutels te geven voor een succesvol sollicitatiegesprek. Je leert hoe je vraagtechnieken, gedragsanalyse en rekruteringstips kan gebruiken om een objectief, zorgzaam en efficiënt interview te voeren.
Deze training is gericht op praktijk en bestaat uit levendige uitwisselingen die jouw in staat stellen om de geleerde technieken onmiddellijk te kunnen toepassen en implementeren.
Het gebruik van sociale media in een rekruteringsproces
Wilt je jouw kennis in sociale media op vlak van HR ontdekken of verdiepen? Misschien heb je moeite om de echte toegevoegde waarde van sociale media in jouw HR-processen te begrijpen?
Tijdens deze opleiding leer je met sociale media om te gaan dankzij praktijk en demonstraties (LinkedIn, Viadeo, Facebook, Twitter,…). Je ontdekt de mogelijkheden die nuttig kunnen zijn voor jouw rekrutering, maar ook de specifieke kenmerken van elk van deze netwerken.
Aan het einde van deze training heb je een duidelijke visie op wat wel of niet nuttig is voor jouw rekrutering, hoe je de tool kan gebruiken en alle gerelateerde informatie die de uitvoering ervan mogelijk maakt.
Basisprincipes in arbeidsrecht voor de HR-functie
Heb je het gevoel dat je te weinig kennis hebt over het arbeidsrecht in België en wil je graag de basis leren? Voelt je je soms overweldigd door dit snelle veranderingen in het arbeidsrecht? Wens je jouw niveau te beoordelen en antwoorden te krijgen op specifieke vragen binnen jouw werkomgeving?
Onze korte opleiding stel je in staat om de essentiële basisprincipes van het arbeidsrecht te leren, maar ook om specifieke vragen te beantwoorden. We hebben te maken met de GDPR/RGPD, verschillende types verlof, economische of technische werkloosheid, en nog vele andere moeilijkheden tijdens de pre-contractuele, de contractuele en post-contractuele fase.
Je krijgt een duidelijk en gestructureerd overzicht van het Belgische arbeidsrecht en identificeert de rechten en plichten van iedereen in uw bedrijf.
De juridische grondslagen van uitzendwerk
Je bent een gebruiker van uitzendwerk en je wil graag meer weten over de wetgeving die hiermee betrekking heeft? Je hebt geen kennis over uitzendwerk en je wil weten hoe het technisch in elkaar zit? Of je wenst gewoon je technische kennis bij te werken ?
Tijdens deze training leer je over de HR- en juridische mechanismen van de uitzendsector. Je vertrekt met een duidelijke visie op wat een uitzendovereenkomst is en alle clausules ervan, op de specifieke kenmerken van de verschillende modellen zoals directe aanwerving of aanwerving na een tijdelijke periode, …
Tot slot bekijken we de verplichtingen en verantwoordelijkheden van de partijen en de nodige aandachtspunten om respect en veiligheid van de procedures te garanderen.
Aan het einde van deze opleiding heb je een gedetailleerde kennis van het uitzendwerk, waardoor je de beste keuzes en een kritische analyse kunt maken van wat jouw wordt voorgesteld.
Performant in de rol van mentor
Je bent regelmatig stagementor en voel je hiermee niet optimaal? Wilt je graag people management en leiderschapsvaardigheden ontwikkelen aangepast aan de coaching van een stagiaire? Wil je het verschil kunnen maken tussen stagementor en peter/meterschap? Je wenst jouw rol te versterken om een positieve en constructieve ervaring te bieden en helpen bij het ontstaan van potentieel?
In deze training bekijken we de subtiele verschillen tussen stagebegeleiding en peter/meterschap. Welke rol voor welk objectief? We geven eenvoudige en concrete tips om op te treden als een leader, om mensen te coachen en te inspireren. We leren eveneens hoe we de dagen structureren en wat de richtlijnen zijn en tenslotte bekijken we de technische en morele rechten en plichten van ieder.
Train the trainer
Wil je trainer worden en meer leren over de job? Je bent al trainer of je wordt soms opgeroepen om trainingen te geven? Je wil je graag comfortabeler voelen wanneer je het woord neemt voor een groot publiek?
Tijdens deze training leer je de basisprincipes van groepsdynamiek en leer je zo goed mogelijk gebruik te maken van de collectieve energie. We bekijken hoe je effectiever kan communiceren en hoe je jezelf onder stress kan managen. Het houden van een rode draad, het structureren van je training en het ritme geven aan jouw training maken ook deel uit van het voorgestelde programma.
COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN
Onmisbare vaardigheden voor zakelijke telefoongesprekken
Heb je een functie waar je vaak aan de telefoon bent en wil je jouw communicatievaardigheden verbeteren? Je houd niet van de telefoon en je wil je comfortabeler en efficiënter voelen? Kom je soms specifieke problemen tegen in een telefoonconversatie (conflicten, misverstanden,) en wil je leren hoe je daarmee beter kunt omgaan?
Wij bieden je een zeer praktische opleiding waarin je leert om te gaan met gevoelige situaties door jouw luister- en ondervragingsvaardigheden te versterken. We leren jou hoe je goed te voelen met de telefoon door jou tips en tricks te geven om je beter te voelen met telefonische gesprekken in jouw job.
Verkooptechnieken
Heb je een job waar je een dienst, product of idee moet aanbieden en verkopen? Je hebt een functie waar je moet overtuigen en je voel je technisch nog niet comfortabel genoeg? Je bent een beginner en wil eenvoudige en effectieve technieken leren? Je bent een doorgewinterde verkoper en je wenst jouw vaardigheden aan te scherpen? Je hebt ervaring en kennis, maar je resultaten bereiken niet het verwachte niveau? Je wenst te begrijpen hoe een potentiële klant denkt en hoe je je kan aanpassen aan zijn behoeften?
Deze training is aanpasbaar aan alle niveaus. We richten ons op het verwerven van technieken die snel resultaat opleveren. Naast de techniek richten we ons ook op de soft-skills van de verkoper en de onbewuste mechanismen van kopers, we geven jou de tips om daar invloed op uit te oefenen. Aan het einde van deze cursus heb je jouw initieel niveau kunnen evalueren en verhogen door middel van concrete leermethodieken en praktische oefeningen.
De essentie van het onderhandelen
Voel je je ongemakkelijk in een onderhandelingssituatie? Ondanks jouw commerciële inspanningen bent je niet in staat om jouw resultaten te bereiken met het gevoel dat de onderhandelingsfase hier mede verantwoordelijk voor is? Je bent een beginner en je wil graag de basis van het onderhandelen ontdekken? Je bent een ervaren onderhandelaar en je wenst een leuke opfrisser ? Je bent geen verkoper, maar onderhandelen met jouw omgeving hoort bij jouw job? Of wens je de stijl van jouw gesprekspartner in een onderhandelingssituatie opsporen en daarom de juiste houding aannemen?
Tijdens deze training leer je hoe je jouw onderhandelingsstijl kan herkennen en hoe je win-win overeenkomsten kan sluiten. De training is geschikt voor zowel beginners als ervaren verkopers, we hebben verschillende niveaus in de technieken die we gebruiken. Deze kunnen direct worden aangepast aan uw werkomgeving. We werken met veel praktische oefeningen waarbij je de verschillende fasen van een onderhandelingsproces aanleert.
Service- en oplossingsgericht werken
Werk je in een veranderende omgeving waar je snel en efficiënt oplossingen moet vinden voor jouw gesprekspartners? Wil je erkend worden als een sleutelfiguur in het vinden van oplossingen en wil je de best mogelijke service bieden aan jouw gesprekspartners? Je wenst noodgevallen beter op te sporen en minder in silo werken?
Deze zeer participatieve training richt zich op professionele attitudes en op zelfanalyse, maar leer jou ook hoe je jouw werkomgeving kan beïnvloeden. We bekijken samen op welke manier we jouw communicatiecompetenties kunnen inzetten om een toegevoegde waarde te worden binnen de organisatie, dit door het verhogen van jouw prestatieniveau en jouw aura binnen het bedrijf. Tot slot vertalen we jouw technische en morele verantwoordelijkheden naar concrete acties waardoor je een service- en oplossingsgerichte collega, manager of medewerker kan zijn.
Klachtenbehandeling
Je voel je ongemakkelijk bij een klacht en weet niet altijd hoe je moet reageren? Hen je uit ervaring geleerd dat je soms onhandig handelt wanneer je geconfronteerd wordt met een klacht? Heb je een functie waarbij klachtenbehandeling een terugkerende taak is? Wens je een klacht kunnen omzetten in een opportuniteit?
In deze korte en praktische training zie je welke tools gebruikt worden om een klacht te behandelen en hoe dit technisch, maar ook menselijk kan worden gedaan door middel van de juiste communicatie. We leren jou het profiel van een “klager” te identificeren en hoe je daarop kan reageren. We bekijken eveneens hoe we de tevredenheidsgraad kunnen verhogen dankzij de ontevredenheid goed te beheersen. Uiteindelijk leren wij ook hoe je de emoties van je gesprekspartner kan omlijsten, hoe je grenzen kan stellen en kanaliseren zonder de zakelijke relatie in gevaar te brengen.
Verkoopcoaching “on-the-job”
Ben je een buitendienstmedewerker of een winkelbediende en wil je graag direct op jouw werkplek leren? Wil je jouw commerciële competenties ontwikkelen in een vorm aangepast aan jouw professionele omgeving? Wens je persoonlijk advies en concreet te leren hoe verkooptechnieken toe te passen binnen jouw functie? Wil je je comfortabeler voelen met klantencontacten en jouw verkoopprestaties verhogen?
Deze zeer gewaardeerde training is 100% on-the-job, we werken samen met jou op jouw werkplek en begeleiden jou bij jouw dagelijkse taken. Wij observeren hoe het verkoopproces verloopt en geven direct advies. Een syllabus is hier niet nodig, de theorie is aangepast aan jouw professionele realiteit en komt tot uiting in de vorm van acties. We bestuderen jouw omgeving op voorhand en begrijpen zo de moeilijkheden ervan. Deze training is met name geschikt voor verkopers in de winkel en externe verkopers.
SAMENWERKEN, DE SLEUTEL TOT EFFECTIEF EN EFFICIËNT WERK
Identificeren en omgaan met conflicten
Zie je niet altijd een conflict opduiken aan de horizon? Voel je je hulpeloos in een conflictsituatie? Overreageer je in conflictsituaties of vermijd je ze? Heb je het gevoel dat een conflictklimaat invloed heeft op jouw werk?
In deze training leer je een conflict te begrijpen, de waarschuwingssignalen ervan te identificeren, de houdingen en effectieve technieken te kennen om ermee om te gaan en tenslotte jouw eigen emoties en die van anderen te beheersen. Dit om op een constructieve en harmonieuze manier aan oplossingen te werken.
De veranderingen van het bedrijf begrijpen
Zit je in een veranderende structuur en voel je je daar ongemakkelijk bij? Je vindt dat het niet meer “zoals vroeger” is en je betreurt dat? Voel je een angst voor de toekomst binnen jouw bedrijf?
Deze zeer praktische training stelt je in staat om jouw vaardigheden te herontdekken, om geëngageerd en verantwoordelijk veranderingen aan te gaan (en om jezelf in veranderingsfases emotioneel en intellectueel te mobiliseren).
Maak de balans op en analyseer de positieve effecten van de veranderingen.
Mijn ideale collega: de sleutel tot teamwerk
Krijg je de indruk dat de samenwerking niet optimaal is? Ben je niet in staat om effectief te communiceren met jouw collega’s? Heb je het gevoel dat jouw productiviteit daalt door je relatie met jouw collega’s?
Tijdens deze training maken we een balans op waarin jouw waarden en de waarden van de organisatie in perspectief worden gezet met de attitudes op het werk. Je zal op een speelse manier de basisprincipes van team work ervaren, de noodzaak om relaties te harmoniseren en ten slotte leer je ook jouw communicatie met jouw collega’s te verbeteren.
Projectmanagement
Wil je een project starten, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? Je hebt veel ideeën, maar je kan jezelf niet structureren en keuzes maken? Veel projecten beginnen, maar weinig komen tot een geslaagd einde.
Dankzij deze training krijg je allerlei tips, maar vooral erkende projectmanagement methodieken (we bespreken de meest bekende methodes zoals Agile en Prince2©).
Je bekijkt en managet jouw middelen/vermogen en analyseert voortdurend de haalbaarheid aan de hand van controlepunten in een vastgelegd plan.
Leer hoe een idee te laten ontstaan, van conceptualisatie naar implementatie, en tegelijkertijd de voortgang van jouw project efficiënt te beheren. Tot slot zullen we zien hoe we een project kunnen evalueren.
Diversiteit op het werk: Diversiteit en jij
Wil je meer weten over diversiteit en de toegevoegde waarde ervan voor organisaties? Wil je op menselijk en technisch vlak presteren in een omgeving waar diversiteit aanwezig is?
We bekijken de fundamentele beginselen van diversiteit en discriminatie. Op een speelse manier zullen we de toegevoegde waarde van diversiteit benadrukken. Wat is een diversiteitsbeleid? Wat kan ik doen om diversiteit binnen mijn organisatie te promoten?
ComColors: begrijpen hoe het werkt en hoe jouw team werkt
Wil je meer weten over jezelf en anderen? Wil je weten hoe je in harmonie kan omgaan met anderen? Mislukt jouw communicatie soms zonder te begrijpen waarom?
Tijdens deze training leer je de 6 persoonlijkheidstypes van het ComColors-model kennen. Je leert jouw kleur te identificeren en je leert de trucjes om de kleuren van anderen te identificeren. Vervolgens zien we hoe je performanter kan communiceren naargelang het kleurtype en welke de motiverende- of stressfactoren zijn per kleurtype.
Efficiënt vergaderen
Je denkt wat structuur te missen in jouw vergaderingen? Je zou de vergaderingen graag vlotter en efficiënter laten verlopen?
Deze training voorziet je van alle praktische lessen die je nodig hebt; een slimme mix van theoretische input en rollenspelen om van jou een efficiënte persoon te maken in vergaderingen. We werken aan de technische aspecten, maar ook aan jouw communicatieve vaardigheden en we delen onze tips & tricks om jou te helpen het doel van jouw vergadering te behalen.
De sleutelpunten voor het animeren van een presentatie
Wil je jouw presentaties efficiënter animeren? Wil je energie om je heen creëren, de dynamiek van je groep begrijpen en je er zo goed mogelijk aan aanpassen, en wat competiviteit creëren? Wil je je comfortabeler voelen voor een publiek en jouw communicatievaardigheden verbeteren?
Deze zeer praktische training zal je toelaten om jouw kwaliteiten als animator aanzienlijk te verbeteren. Je zal leren hoe je een publiek onder ogen moet komen, om non-verbale signalen te detecteren en jouw presentaties te structureren. We leren jou een houding aan te nemen die gunstig is voor uitwisseling en emulatie, maar je zal ook leren de rode draad van jouw presentatie te kaderen en te behouden. We zullen werken aan verplaatsingen en non-verbale communicatie, maar ook aan het vormen van sterke woorden en overtuigende argumenten.
MANAGEMENT
Van collega tot teamleider
Je bent geëvolueerd in jouw functie en het aannemen van een leidinggevende rol is een uitdaging? Voel je je ongemakkelijk bij het leiden van oud-collega’s? Wil je jouw vaardigheden als teamleider verbeteren?
Deze training is in eerste instantie bedoeld voor operationele functies in de wereld van industrie, logistiek en bouw, maar is gericht op een groot aantal mensen en heeft al snel een publiek gevonden in andere sectoren, bijvoorbeeld voor kantoormedewerkers.
Tijdens deze training werken we samen aan je houding, je algemene communicatie, leren ‘neen’ zeggen en moeilijke keuzes te maken. Op een praktische en overtuigende manier is het overgrote deel van ons werk gebaseerd op simulaties.
Inspirerend leiderschap en collectieve prestaties
Wil je jouw impact vergroten door je charisma te versterken? Wil je dat anderen je als leider erkennen? Werk je in een team en wil je een drijvende kracht zijn achter de uit te voeren projecten? Wil je beter communiceren om gezamenlijke doelen te bereiken?
Tijdens deze training leer je op een eenvoudige manier jouw charisma te ontwikkelen, je capaciteiten te versterken om jouw gesprekspartners te beïnvloeden. Je beëindigt deze dag met een beter begrip van de kracht van de positieve dynamiek en de macht die je over hen hebt. Tot slot kom je terug met sleutels die je nodig hebt om als leider een meerwaarde te betekenen voor jouw organisatie dankzij het opleveren van collectieve prestaties.
De basisprincipes voor het evalueren van prestaties
Heb je een job waarbij je je medewerkers moet evalueren en wil je dit op een meer professionele manier doen? Heb je geen evaluatiesysteem of wil je het actualiseren? Wil je competenter zijn in het uitvoeren van evaluatiegesprekken? Of je wilt gewoon begrijpen hoe het werkt?
Deze opleiding zal je toelaten om te begrijpen op basis van welke criteria we de prestaties van een medewerker evalueren, hoe we doelstellingen kunnen definiëren, en hoe je moet uitmaken welke evaluatie bij een doel hoort. Je leert ook om te gaan met de zelfevaluatie van een medewerker, hoe een gesprek te voeren en hoe je gevoelige boodschappen het best overbrengt. Deze training wordt vooral gegeven in de vorm van rollenspelen en praktische oefeningen.
Change Management
Je verwacht veranderingen binnen jouw bedrijf of ondervindt ze op dit moment? Je beseft dat deze veranderingen zullen leiden tot nieuwe of veranderende samenwerkingen en processen? Voel je je niet voldoende voorbereid om veranderingen aan te gaan? Je wenst alles te ordenen en structuur te brengen volgens deze veranderingen? Heb je het moeilijk om jouw teams mee te krijgen met organisatorische veranderingen of herstructureringen? Voel je angst en terughoudendheid? Ervaar je een daling van de prestaties in het team bij veranderende situaties?
Tijdens deze training leer je de algemene principes van change management en coaching. Je oefent op een zeer praktische manier rond een case study en concrete oefeningen. Op deze manier kan je de juiste houding aannemen met de juiste communicatie, maar leer je ook de juiste organisatorische logica te implementeren. Dankzij deze training leer je omgaan met terughoudendheid, onzekerheid en demotivatie. We zullen bekijken hoe we het menselijk gedrag kunnen beïnvloeden, hoe de partijen in kwestie te analyseren, hoe te communiceren en te begrijpen met welke parameters we rekening moeten houden binnen veranderingstrajecten.
Feedback geven en assertiviteit ontwikkelen
Je vindt het moeilijk om feedback te geven en kan moeilijk “neen” zeggen? Je verliest je vertrouwen als je geconfronteerd wordt met iemand die bezwaar heeft tegen wat je zegt? Je durft jouw standpunt niet te verdedigen?
Tijdens deze sessie werken we aan de oorzaken van een gebrek aan assertiviteit, bekijken we hoe we gerespecteerd worden door het gesprek te kaderen, leren we om te gaan met jouw emoties en met die van anderen en bekijken we tot slot hoe je de confrontatie aangaat met verschillende persoonlijkheden. Samen leren we hoe we “neen” kunnen zeggen op een constructieve manier. We oefenen met voorbeelden uit jouw eigen omgeving, maar ook met voorgeschreven scenario’s, ontworpen om alle facetten van het onderwerp te verkennen.
Hoe voer je een efficiënt evaluatiegesprek?
Moet je evaluatiegesprekken voeren en wil je dat zo professioneel mogelijk doen? Je moet een medewerker evalueren, maar weet niet zeker of je genoeg weet over de te evalueren competenties? Wil je meer ervaring opdoen in het omgaan met gevoelige situaties? Wil je begrijpen welke elementen het verschil maken en hoe je jouw gesprek het best structureert?
Deze training heeft als doel een grondige kennis te geven over “wat” een evaluatiegesprek zou moeten zijn, maar ook “hoe” je deze kennis kan toepassen. Op deze manier leer je hoe je jouw gesprek kunt structureren en de juiste woorden kunt gebruiken die geruststellend en motiverend zijn. Je leert in deze oefening hoe je een constructief en motiverend gesprek voert met de medewerker en jouw organisatie.
Een modern en gedurfd rekruteringsgesprek kunnen voeren
Wil je leren hoe je een efficiënt sollicitatiegesprek kunt voeren? Heb je ervaring, maar wil je je vaardigheden versterken? Wil je het risico op verlies van talent verminderen door een modern en gedurfd interview af te nemen? Wil je na het gesprek een sterk en positieve indruk achterlaten bij de kandidaat?
Deze participatieve training, bestaande uit groepsoefeningen en simulaties, stelt je in staat om jouw kennis uit te wisselen, nieuwe vaardigheden te ontwikkelen in het voeren van een sollicitatiegesprek en een ambassadeur voor jouw bedrijf te betekenen op het gebied van imago. We gaan in op structuur, relevante woorden, houdingen, kaderen, sterke vragen, maar ook het vermogen om talent te overtuigen en te behouden.
Lego Serious play
Lego Serious Play is een andere manier van werken in groep, het is een krachtig, leuk en innovatief instrument dat zich baseert op collectieve intelligentie.
Ben je op zoek naar een innovatieve methode om beter te communiceren binnen jouw team of om jouw klanten te helpen samenwerken? Wil je iets anders voorstellen om de groepsdynamiek te bevorderen? Via deze methode zorg je voor een geweldige manier om samenwerking en uitwisseling te bevorderen.
Absenteïsme begrijpen en verminderen
Je hebt een People Management functie en je wilt de factoren die bijdragen aan het absenteïsme op het werk beter begrijpen? Wil je een diagnose stellen van jouw leiderschap door je af te vragen hoeveel controle je hebt over het absenteïsme van jouw medewerkers? Wil je concrete ideeën en acties opzetten om absenteïsme binnen jouw organisatie positief te beïnvloeden?
Op de opleidingsmarkt vind je veel trainingsprogramma’s die gebruik maken van hetzelfde onderwerp, maar zeer theoretisch blijven en je zelden in staat stellen om snel effectieve oplossingen te implementeren. Hier bieden wij jou een zeer concrete module aan die gebruik maakt van jouw realiteit op het terrein om advies en benaderingen te leveren die een directe impact kunnen hebben op de afwezigheid van jouw medewerkers. De redenen hiervoor zijn multifactorieel, dit kan zijn via leiderschap, het gevoel van verbondenheid met de organisatie, het welzijn van de werknemers, empowerment, sturing en vertrouwen, …
BUREAUTIQUE ET IT
Kantoorautomatisering en IT-trainingen
FuturSkill heeft via partnerships gezorgd voor een breed scala aan IT- en kantoorautomatiseringstrainingen. Wij bieden trainingen aan op alle niveaus in Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Access, Sharepoint, Prezi, InDesign, Photoshop, Illustrator, Publisher, Autocad, Acrobat Pro, Revit.
Vele IT-trainingen zijn beschikbaar (systeemengineering, webmaster, webontwikkelaar, netwerktechnicus, JAVA-programmeur, …); aarzel niet ons te contacteren om samen met ons de mogelijkheden te verkennen.